Verkoopbegeleiding
Je woning verkopen zonder rompslomp
Wil je graag jouw huis verkopen en ben je benieuwd wat het oplevert? Laat dan jouw woninggegevens hier achter en ontvang een gratis waardebepaling.
Gratis waardebepaling
Verkopen in 3 stappen
Ontvang vrijblijvend een waardebepaling
Vul het formulier in met je woninggegevens en je ontvangt gratis een waardebepaling van je woning, zodat je weet wat het ongeveer waard is.
Meer informatie over verkooptraject
Als je inderdaad zou willen verkopen, ontvang je meer informatie en de tarieven over het verkooptraject.
Betaal pas na een succesvolle transactie
We werken in de regel no cure no pay: je betaalt pas als we daadwerkelijk tot een succesvolle transactie komen.
Tarieven verkoopbegeleiding
Ook het verkopen van een woning kan een stressvol en tijdrovend traject zijn. Het vinden van de juiste koper die past bij jouw behoefte (juiste prijs en voorwaarden) is een vak apart.
Laat je daarom door ons begeleiden zodat je je woning tegen de juiste prijs en voorwaarden verkoopt, met duidelijke afspraken. Zo kun je met een gerust hart verhuizen!
Tarieven
Verkoopsom < €300/k
€3.630Verkoopsom > €300/k
€3.630 + €650 per €100/k > €300/kZie tabel voor berekeningen
Verkoopprijs | Courtage incl. btw |
---|---|
tot €300/k | €3.630 |
€400/k | €4.280 |
€500/k | €4.930 |
€600/k | €5.580 |
€700/k | €6.230 |
€800/k | €6.880 |
€900/k + | €7.500 (maximum) |
Opstartkosten
€895Fotografie, plattegronden, inmeetrapport, HouseQube-video, brochure, Funda-aanmeldingExtra: energielabel
€275Extra: regionale campagne social media
€200
Bedragen zijn incl. 21% btw
Dit doen we allemaal voor je!
- Juridisch/kadastraal onderzoek woning
- Persoonlijk intakegesprek
- Vastleggen afspraken
- Onderzoek vergelijkbare woningen
- Verkoopstrategie bepalen
- Verzamelen documenten woning
- Analyse bouwkundige staat
- Begeleiding 'Lijst van Zaken' en 'Vragenlijst 1B'
- Vastleggen afspraken, voorwaarden in OTD
- Optimalisatie woningpresentatie
- Inmeetrapport laten opstellen
- Professionele vastgoedfotografie en -videografie (incl. HouseQube)
- Verkooptekst schrijven
- Aanmelding Funda en/of andere kanalen
- Bezichtigingen inplannen en begeleiden
- Communicatie aankoopmakelaars/kandidaten
- Biedingen met voorwaarden verzamelen
- Onderhandelingen voeren
- Overeenstemming bod
- Koperscheck
- Koopovereenkomst opstellen en laten ondertekenen
- Coördineren bedenktijd, waarborgsom en eindafrekening
- Communicatie notaris/kopers over eindinspectie/oplevering
- Eindinspectie en sleuteloverdracht bij notaris
Onze werkwijze
Zo helpt GRIP Housing je met het verkoop van je woning in 9 stappen!
1
Persoonlijk gesprek
Je hebt besloten je huis te verkopen maar je wilt hierin wel graag goed begeleid worden door iemand die dit voor jou onbekende proces van A tot Z in de vingers heeft.
Iemand die je altijd kunt bellen als je hulp of antwoord op een vraag nodig hebt. Als we je nog niet kennen, maken we in een persoonlijk gesprek kennis en bepalen we samen wat je wensen zijn. Indien het goed voelt nemen wij je graag bij de hand om dit proces te begeleiden. De verkoop van je woning is net als de aanschaf ervan, een belangrijke mijlpaal in je leven.
2
Afspraken maken
Heb je ervoor gekozen met ons in zee te gaan, dan stellen we een Opdracht Tot Dienstverlening (OTD) op.
Hierin staat onder welke condities de aankoop gaat plaatsvinden maar ook wat de begeleiding kost.
3
Verkoopklaar maken
Zodra de OTD is getekend gaan we de woning verkoopklaar maken.
Dit doen we door ons in te leven in de toekomstige eigenaar van je woning. Zo zorgen we voor een opgeruimd huis die klaar is om op de foto gezet te worden en eventueel te worden ingemeten als dit nog niet gedaan is.
4
De verkoper vertelt
We vragen u als verkoper een persoonlijk stuk te schrijven over uw woning.
Want wie kan nu beter de positieve kanten van een woning belichten dat de persoon die hier al jarenlang heeft gewoond?
5
Vooronderzoek
Dit houdt in dat de makelaar gegevens van je woning opzoekt in het Kadaster. Daarnaast doet hij onderzoek voor welke prijs gelijkwaardige woningen in de omgeving zijn verkocht.
- Zijn er bijzonderheden, bijvoorbeeld met het bestemmingsplan?
- Bestaat er een kans dat er binnen afzienbare tijd een weg voor je woning wordt aangelegd?
- Zijn er plannen om een windmolenpark aan te leggen in de buurt van je woning?
Allemaal factoren die van grote invloed kunnen zijn op de vraagprijs. Bij de opname van je woning komen daar nog andere zaken bij, zoals de ligging en de staat van onderhoud.
6
Inventarisatie wensen
Met elkaar bepalen we ook wensen op ander vlak, over onder welke condities je je woning wilt verkopen.
Heb je de tijd en wil je starten met een hogere vraagprijs of moet/wil je je huis snel verkopen en neem je genoegen met een lagere prijs?
Al deze ingrediënten nemen we mee om de verkoopstrategie te bepalen.
7
Biedingen ontvangen
Zodra de (eerste) biedingen binnen zijn, bespreken we deze met je.
Staar je niet blind op hoge biedingen met slechte voorwaarden. Soms zijn realistischere biedingen zonder (al te veel) voorwaarden voor jouw situatie beter. Dit is een spannende tijd waarbij we het hoofd koel moeten houden. Het resultaat kan grote impact, zowel positief als negatief, op je financiële situatie hebben maar ook rust geven.
8
Eindbod
Heb je overeenstemming bereikt, dan wordt de koopovereenkomst opgesteld door dIndien koper(s) aangeeft/aangeven interesse in jouw huis te hebben, onderhouden wij het contact.
Alle biedingen worden met je besproken en ook de voorwaarden. Zodra er een akkoord is over het eindbod dan stellen wij de KOVK op, die zo snel mogelijk zal worden getekend. Na ondertekening door beide partijen (verkopende partij eerst) gaat de, alleen voor koper geldende bedenktijd van 3 dagen in. Wij informeren je exact wanneer deze verloopt en de koop meer definitief is en er voor de koper een vergaande afname verplichting aan zit (met uitzondering van voorbehouden als een bouwkundige keuring en/of financiële).
9
Naar de notaris
Wij zijn ook jouw spreekbuis naar de door, koper gekozen, notaris.
De door beide partijen ondertekende koopovereenkomst gaat naar de betreffende de notaris. Hij maakt een nota van afrekening waar ook onze factuur verrekend wordt.
Tijdens tekening van de transportakte (meestal bij de notaris op kantoor) vindt de juridische maar ook de feitelijke levering plaats. Dat is de overdracht van de sleutel.
Op dat moment is je woning écht verkocht, gefeliciteerd!
Weten wat je woning waard is?
Ontvang gratis een waardebepaling op basis van de meest recente transacties en ontwikkelingen.