Verkoopbegeleiding

Je woning verkopen zonder rompslomp

Wil je graag jouw huis verkopen en ben je benieuwd wat het oplevert? Laat dan jouw woninggegevens hier achter en ontvang een gratis waardebepaling.

Gratis waardebepaling

Bij het insturen van dit formulier ga je akkoord met de privacyverklaring.

Verkopen in 3 stappen

1

Ontvang vrijblijvend een waardebepaling

Vul het formulier in met je woninggegevens en je ontvangt gratis een waardebepaling van je woning, zodat je weet wat het ongeveer waard is.

2

Meer informatie over verkooptraject

Als je inderdaad zou willen verkopen, ontvang je meer informatie en de tarieven over het verkooptraject.

3

Betaal pas na een succesvolle transactie

We werken in de regel no cure no pay: je betaalt pas als we daadwerkelijk tot een succesvolle transactie komen.

Tarieven verkoopbegeleiding

Ook het verkopen van een woning kan een stressvol en tijdrovend traject zijn. Het vinden van de juiste koper die past bij jouw behoefte (juiste prijs en voorwaarden) is een vak apart.

Laat je daarom door ons begeleiden zodat je je woning tegen de juiste prijs en voorwaarden verkoopt, met duidelijke afspraken. Zo kun je met een gerust hart verhuizen!

Tarieven

  • Verkoopsom < €300/k
    €3.630
  • Verkoopsom > €300/k
    €3.630 + €650 per €100/k > €300/k
    Zie tabel voor rekeningen
Verkoopprijs
Courtage incl. btw
tot €300/k
€3.630
€400/k
€4.280
€500/k
€4.930
€600/k
€5.580
€700/k
€6.230
€800/k
€6.880
€900/k
€7.530
€1/M
€8.180
  • Opstartkosten
    €895
    Fotografie, plattegronden, inmeetrapport, HouseQube-video, brochure, Funda-aanmelding
  • Extra: energielabel
    €275
  • Extra: regionale campagne social media
    €200

Bedragen zijn incl. 21% btw

Dit doen we allemaal voor je!

Onze werkwijze

Zo helpt GRIP Housing je met het verkoop van je woning in 9 stappen!

1

Persoonlijk gesprek

Je hebt besloten je huis te verkopen maar je wilt hierin wel graag goed begeleid worden door iemand die dit voor jou onbekende proces van A tot Z in de vingers heeft.

Iemand die je altijd kunt bellen als je hulp of antwoord op een vraag nodig hebt. Als we je nog niet kennen, maken we in een persoonlijk gesprek kennis en bepalen we samen wat je wensen zijn. Indien het goed voelt nemen wij je graag bij de hand om dit proces te begeleiden. De verkoop van je woning is net als de aanschaf ervan, een belangrijke mijlpaal in je leven.

2

Afspraken maken

Heb je ervoor gekozen met ons in zee te gaan, dan stellen we een Opdracht Tot Dienstverlening (OTD) op.

Hierin staat onder welke condities de aankoop gaat plaatsvinden maar ook wat de begeleiding kost.

3

Verkoopklaar maken

Zodra de OTD is getekend gaan we de woning verkoopklaar maken. 

Dit doen we door ons in te leven in de toekomstige eigenaar van je woning. Zo zorgen we voor een opgeruimd huis die klaar is om op de foto gezet te worden en eventueel te worden ingemeten als dit nog niet gedaan is.

4

De verkoper vertelt

We vragen u als verkoper een persoonlijk stuk te schrijven over uw woning. 

Want wie kan nu beter de positieve kanten van een woning belichten dat de persoon die hier al jarenlang heeft gewoond? 

5

Vooronderzoek

Dit houdt in dat de makelaar gegevens van je woning opzoekt in het Kadaster. Daarnaast doet hij onderzoek voor welke prijs gelijkwaardige woningen in de omgeving zijn verkocht.

  • Zijn er bijzonderheden, bijvoorbeeld met het bestemmingsplan?
  • Bestaat er een kans dat er binnen afzienbare tijd een weg voor je woning wordt aangelegd?
  • Zijn er plannen om een windmolenpark aan te leggen in de buurt van je woning?


Allemaal factoren die van grote invloed kunnen zijn op de vraagprijs. Bij de opname van je woning komen daar nog andere zaken bij, zoals de ligging en de staat van onderhoud.

6

Inventarisatie wensen

Met elkaar bepalen we ook wensen op ander vlak, over onder welke condities je je woning wilt verkopen.

Heb je de tijd en wil je starten met een hogere vraagprijs of moet/wil je je huis snel verkopen en neem je genoegen met een lagere prijs?

Al deze ingrediënten nemen we mee om de verkoopstrategie te bepalen.

7

Biedingen ontvangen

Zodra de (eerste) biedingen binnen zijn, bespreken we deze met je.

Staar je niet blind op hoge biedingen met slechte voorwaarden. Soms zijn realistischere biedingen zonder (al te veel) voorwaarden voor jouw situatie beter. Dit is een spannende tijd waarbij we het hoofd koel moeten houden. Het resultaat kan grote impact, zowel positief als negatief, op je financiële situatie hebben maar ook rust geven.

8

Eindbod

Heb je overeenstemming bereikt, dan wordt de koopovereenkomst opgesteld door dIndien koper(s) aangeeft/aangeven interesse in jouw huis te hebben, onderhouden wij het contact.

Alle biedingen worden met je besproken en ook de voorwaarden. Zodra er een akkoord is over het eindbod dan stellen wij de KOVK op, die zo snel mogelijk zal worden getekend. Na ondertekening door beide partijen (verkopende partij eerst) gaat de, alleen voor koper geldende bedenktijd van 3 dagen in. Wij informeren je exact wanneer deze verloopt en de koop meer definitief is en er voor de koper een vergaande afname verplichting aan zit (met uitzondering van voorbehouden als een bouwkundige keuring en/of financiële). 

9

Naar de notaris

Wij zijn ook jouw spreekbuis naar de door, koper gekozen, notaris.

De door beide partijen ondertekende koopovereenkomst gaat naar de betreffende de notaris. Hij maakt een nota van afrekening waar ook onze factuur verrekend wordt.

Tijdens tekening van de transportakte (meestal bij de notaris op kantoor) vindt de juridische maar ook de feitelijke levering plaats. Dat is de overdracht van de sleutel.

Op dat moment is je woning écht verkocht, gefeliciteerd!

Weten wat je woning waard is?

Ontvang gratis een waardebepaling op basis van de meest recente transacties en ontwikkelingen.

Download de vernieuwde whitepaper

Een huis kopen in de regio Utrecht in 2024, hoe doe je dat?

Laat je gegevens achter en we mailen je onze gratis whitepaper.